RSS

Zaterdag, 22 september

Vanmorgen zijn we rond 11 uur geland op Schiphol. Intussen zijn we weer in Amstenrade!

De laaste week hebben we steeds een slechte internetverbinding gehad, zelfs op de luchthaven van Vancouver viel de verbinding steeds weg, reden waarom de verslagen stagneerden!

Het is een mooie reis geweest!

We hebben een stuk van Canada gezien met een schitterende, soms overweldigende natuur en aardige mensen, maar de beren en de zalmen, de orka’s en de dolfijnen, ze hebben zich niet aan ons laten zien!

Een reactie plaatsen

Vrijdag, 21 september

Maarten is jarig!! 89!

Om half zeven zingt het gemengd koor – weliswaar een beetje schor- “Lang zal hij leven “! Dan rijden we naar Canadream om de camper in te leveren. Het is maar een klein eindje, 20 km., maar…….. het kost ons anderhalf uur! Het regent nog steeds,  Sinds gistermiddag onafgebroken regen! We beseffen dat we ontzettend geboft hebben met het weer de afgelopen weken!

Dan worden we naar het vliegveld in Vancouver gebracht en wachten en wachten……

1 reactie

Donderdag, 20 september

De ochtend begint rustig: wat later opstaan, wat langer ontbijten en de laatste boodschappen doen op de camping.

Eelco en ik maken nog een wandeling vóór de lunch. Dat is maar goed ook, want rond 2 uur begint het te regenen en het houdt niet meer op!!  We pakken onze koffers, ruimen de camper netjes op en gaan vroeg naar bed. De wekker loopt morgenvroeg om 6 uur af!

Woensdag, 19 september

Het is opnieuw een mooie, zonnige dag vandaag!

Slim geworden……nemen we een taxi die ons naar de stad brengt. Op de camping hebben we al kaartjes gekocht voor de Hop on- Hop off bus, blauw voor de stad en groen voor de Parken.

De taxi zet ons af bij China Town. Onmiddellijk valt op hoe armoedig deze wijk in Vancouver is! Overal om je heen liggen of zitten daklozen langs de weg. Geen mooie eerste aanblik van de stad. De meer dan 2500 zwervers vormen een groot probleem, zo vertelt de gids later.

Om maar zo snel mogelijk dit deel te verlaten,  stappen we in de bus en twee haltes verder staan we in het centrum bij de beroemde Steam Clock. Bovenop de klok staan 4 schoorstenen, op elke hoek èén, waar stoom uitkomt en elk kwartier blaast hij op de tonen van de Big Ben! Vancouver is een echte metropool, heel anders dan de hoofdstad Victoria. Er is heel veel hoogbouw in de stad, zowel voor kantoren alsook voor bewoning en overal wordt nog meer en hoger gebouwd. In de laatste 30 jaar is het aantal inwoners van Vancouver met ruim 1 miljoen toegenomen! Je vindt er alle mogelijke nationaliteiten, waaronder veel Indiërs, Chinezen en Japanners.

We lunchen aan de haven, waar net een cruise-schip van de Holland -Amerika lijn aangemeerd ligt, de Volendam! Na de lunch nemen we de Park- route. Er is veel groen in Vancouver en het Stenley- park is een van de grootste. We staan ook stil bij een verzameling totempalen, een attractie binnen het Park.

Na nog een kopje koffie bij het beeld van Gassy Jack nemen we een taxi terug naar de camping.

Morgen moeten we opruimen en koffers pakken!

Een reactie plaatsen

Dinsdag, 18 september

We vertrekken om 7.30 uur naar Swartz Bay om met de ferry over te varen naar Vancouver. Hadden we nog hoop gehad walvissen te  zien, dat kunnen we dan direct vergeten! De zeemist is zo dicht dat de ferry aanhoudend de misthoorn laat loeien. De overtocht duurt anderhalf uur en dan is het nog een uurtje rijden naar de camping.

’s Middags maak ik met Eelco een flinke wandeling rondom het meer. ( 16 km.)

Morgen gaan we Vancouver verkennen.